2011年5月20日星期五

西西弗斯之歌[圖+影]

西西弗斯之歌[圖+影]


西西弗斯之歌

西西弗斯之歌
本地獨立名團My Little Airport,在網絡發表新歌《西西弗斯之歌》,愈聽愈過癮。

我們總是過著枯燥乏味的生活,這歌主角亦然,在結識不了朋友的沉悶工作環境裏,主音Nicole說唱:「我諗到一個方法抗衡」——就是以捉弄投注客人尋找生趣,苦中作樂。及後歌詞畫公仔畫出腸,提及希臘神話中西西弗斯的故事,西西弗斯遭受諸神懲罰,要從山上推倒石頭,然後再把石頭推上山,日日如是,面對這個徒勞無功,但不可抗命的懲罰,他通過自我意識抗衡,即衊視命運,享受推石頭的過程,從而感受快樂。

想當年,修讀存在主義的哲學課程時,西西弗斯的故事是必讀文本,可見這則神話對於人們理解生存狀態,是何等重要。你能否定我們過著徒勞無功,而且不可抗命的生活嗎?生命本是荒謬、痛苦,但人能通過自我意識抵抗,通過策略(把戲)處世,讓自己活得快樂。

根據存在主義論述,察覺不到生命是荒謬的人,是最低層次的。想太多,不是庸人自擾嗎?但願,大智若愚。

西西弗斯之歌
引用自:西西弗斯之歌

曲詞編 林阿p
唱 nicole

呢年嚟我有幾份兼職
其中嘅一份
係幫啲馬迷落注
喺電話投注中心

喺裡面我識唔到朋友
返工食飯, 都係一個人
我已經悶到抽筋
但要維生 我諗到一個方法抗衡

開閘前半分鐘
總有好急嘅客人
落注嘅時侯夾雜粗口
聽到我一舊雲

但佢地愈係忟
我就愈係斯文
我話:「麻煩你重複一次」
搞到夠鐘開閘 佢地就問候我屋企人

佢鬧我正一懵撚
話要叫個經理出嚟問
我都好有禮貌咁回應:
「先生,麻煩你等等」

我既緊張又興奮
同時又扮晒殷勤
喺呢個心情咁複雜嘅搏鬥裡面
我開始搵到工作嘅快感

希臘神話有一個故事,講述西西弗斯受到諸神嘅懲罰,要喺地獄不斷推一塊巨石上山;上到山頂,巨石又會自動碌返落山腳,佢每日都要重複呢種徒勞無功嘅工作,直到永恆。後人有­一個講法,話諸神並唔係用「推石頭」嚟懲罰西西弗斯,而係用觀念,用「我永世都要推石頭實在太慘」嘅呢個觀念。西西弗斯知道自己改變唔到命運,佢唯一可以做嘅,就係繼續推­石頭。直到有一日,佢發現佢可以蔑視自己嘅命運,甚至用享受呢個過程嚟去否定諸神對佢嘅懲罰,於是,佢感覺到自己係快樂嘅。

西西弗斯之歌 影片
影片:my little airport - 西西弗斯之歌

網誌封存